Tektoorowo dla Kids Design Space

Dla grupy Kreatywni.pl, na potrzeby projektu Fundacji Open Mind “KIDS DESIGN SPACE – dzieci projektują przestrzeń” przygotowaliśmy aranżację eventu. img_1004Grupa Kreatywni zaprojektowała naprawdę imponujące materiały organizujące przestrzeń i jednocześnie angażujące do zabawy i aktywności. Wystawa miała na celu edukację i przybliżenie idei designu. Miała nauczyć, że nawet przedmioty codziennego użytku, kubek czy krzesło, ktoś najpierw musiał zaprojektować. Wszystko zaczyna się od idei, pomysłu, rysunku. Nawet tak oczywiste przedmioty, które otaczają nas od zawsze, wykonano na bazie jakiegoś projektu. Nawet jeśli nie są to modele zakupione w ekskluzywnych markowych salonach.

img_0966a

Materiały przygotowaliśmy na Wroclove Design Festival podczas którego prezentowany był projekt „Kids Design Space”. Przedsięwzięcie obejmowało realizację ścianek z tektury. Kilka z nich posiadały dodatkowe funkcje, jak magnetyczna powierzchnia. Dodatkowo zrealizowaliśmy kubiki/ podesty. Każdy z nich przeznaczony był do angażowania uwagi zwiedzających. Jeden stanowił „norkę lisa”, gdzie dzieci przy pomocy latarki, angażując różne zmysły szukały liska, w dość zaskakującej postaci. Inne przeznaczone były do gry memory czy układania puzzli. Bardzo ciekawe przedsięwzięcie i owocna współpraca.

Ciekawe formy, nietypowe cięcie w tekturze i innych materiałach – realizujemy dzięki technologii cyfrowego cięcia.

Życzymy sobie więcej takich realizacji.

 

img_0960 img_0961 img_0968 img_0971 img_0996

Bożonarodzeniowy klimat sprzedaży

na bloga

(Wrocławska Galeria Dominikańska, źródło foto: http://www.galeriehandlowe.pl/)

Okres przedświąteczny to czas, w którym sklepy notują najwyższy w skali roku wzrost obrotów sprzedaży. Wzrost ten sięga nawet 80% według badań Cushman & Wakefield. Konsumenci są w tym czasie bardziej skłonni do wydawania pieniędzy, także na produkty z wyższej półki. Dekoracje świąteczne to zaraz obok promocji i specjalnych ofert ważny element tego zjawiska. Miejsca sprzedaży ozdabiają się w tym okresie, a właściwie dużo, dużo wcześniej w bożonarodzeniowe ozdoby. Już pod koniec października w centrach handlowych możemy spotkać świąteczne choinki. Elewacje handlowych galerii świecą świątecznymi świecidełkami a w tle podczas zakupów grają nam świąteczne melodie. To wszystko sprzyja zakupom.

Dla naszego partnera AR Czart jak co roku zrealizowaliśmy materiały oznakowania świątecznego: hangery, końcówki promocyjne, obudowy paletowe, korony, naklejki wszystkie w stylistyce świątecznej.

IMG_4653sIMG_4789s

Tradycja bożonarodzeniowa i wszystkie związane z nią zwyczaje osadzone są w kulturze chrześcijańskiej. Jednak współczesny wygląd świąt, naszych domów i zwyczajów to raczej mieszanka tej religijnej historii z komercyjną otoczką. Wyidealizowany obraz bożonarodzeniowej sielanki nie pochodzi z Biblii tylko raczej z amerykańskich filmów. Kominek, skarpety wypchane prezentami, wielka, kolorowo ozdobiona i świecąca choinka, oszronione okna z krzyżowymi szprosami, a my siedzimy na pluszowym fotelu trzymając w dłoni parujące, ciepłe kakao. To przecież wizja rodem z filmu,tak miła, że chyba chętnie byśmy ją wcielili w życie. W tej idylli pojawia się jeszcze postać świętego Mikołaja. Z białą broda i dużym brzuchem na saniach z reniferami, który tradycyjnie do domów wchodzi kominem. To także nie jest obraz katolickiego biskupa z Miry. To wizerunek stworzony przez speców od marketingu Coca – coli. Inny ważny, świąteczny motyw, czyli magiczny biegun północny także pochodzi z komercyjnego świata. Pośród śniegów stoi tam przytulna chatka, w której święty Mikołaj z elfami pakuje i sortuje prezenty.

Wszystkie te wizje razem budują nam atmosferę świąt. Nawet jeśli na naszych stołach w święta nie ma coca-coli to raczej wszyscy jesteśmy jej wdzięczni za Mikołaja. Nie ma też nic złego w obdarowywaniu się prezentami i przyrządzaniu przysmaków i przekąsek w ilości ponad miarę, bo to w końcu czas spotkań i sytości. Czas, w którym nie powinno nikomu nic brakować. Wszystko dozowane z umiarem i rozsądkiem z pewnością nam nie zaszkodzi tylko pomoże celebrować świąteczny czas.

IMG_4662s

Mamy już 10 lat

Nasz firma w tym roku obchodzi dziesięciolecie swojej samodzielnej działalności. Wcześniej funkcjonowała jako produkcyjna część grupy marketingowej CzART. Od listopada 2011 roku firma działa na rynku jako Spółka Akcyjna. Na przestrzeni tych lat kształtował się obecny profil działalności firmy. Ostatnie 10 lat to znaczący rozwój społeczno-gospodarczy naszego kraju. Zmiany struktury społecznej, zmiany w podejściu do marketingu, zmiany w postrzeganiu i zarządzaniu przedsiębiorstwami, no i co za tym idzie zmiany w podejściu do sztuki marketingu. Marketing to dynamiczna dziedzina, która silnie koreluje ze zmianami społecznymi. Ciągle ewoluuje. Podobnie z jego fizycznymi wytworami, czyli materiałami wsparcia sprzedaży, oznakowaniem produktów, wszelkiego rodzaju drukami na różnorakich nośnikach. Nasza firma stara się nadążać za tymi procesami. Staramy się wsłuchiwać w informacje płynące z rynku i dostosowujemy nasz park maszynowy do nowych trendów. Jednym z istotnych przejawów tych działań jest stworzenie własnego, ekologicznego brandu – TEKTOORA. Pod tym szyldem tworzymy lekkie, ekologiczne i nietypowe formy. Próbujemy swoich sił w designie. Ciągle też rozwijamy nasz park maszynowy, śledzimy trendy w technologiach produkcji reklamowej.

1

Przez te 10 lat działalności mieliśmy okazję kooperować zarówno z małymi agencjami jak i dużymi markami. Każde z tych doświadczeń jest cenne i uczy nas odpowiedniego podejścia do klienta i ciągłego usprawniania procesu produkcji i co za tym idzie podnoszenia jakości naszych produktów i usług. Realizowaliśmy projekty dla całych sieci sprzedaży, zarówno w kraju jak i za granicą. Nawiązaliśmy stałą współpracę z wieloma dużymi markami. Specjalizujemy się w brandingu – identyfikacji wizualnej, merchandisingu – produkcji POS oraz druku cyfrowym. Kompleksowo realizujemy projekty związane z kreowaniem i utrzymaniem wizerunku marek oraz z wsparciem sprzedaży ich produktów.

Obecnie nasza działalność dzieli się na 4 strefy aktywności:

  • STREFA CUTTERS – nietypowe formy przestrzenne, standy, ekspozytory, regały, opakowania
  • STREFA PRINT – druk UV, solwent, lateks, sito, offset, druk cyfrowy
  • STREFA BRAND & MERCH – oznakowania punktów sprzedaży, reklama świetlna, POS i POP, aranżacje witryn sklepowych, dekoracje sklepowe, zabudowy targowe
  • STREFA EXTRA – DTP, rendering, projekty 2D, montaże, monitoring, serwis, wparcie technologiczne, prototypy, logistyka

Produkcję realizujemy holistycznie w oparciu o te strefy.
Dysponujemy własnym zapleczem technologicznym umożliwiającym realizację najbardziej skomplikowanych zleceń. Działamy w zakresie szeroko pojętej produkcji reklamowej i aranżacji przestrzeni komercyjnych.
Łączymy różne technologie oraz materiały. Stawiamy na jakość i czas realizacji. Wykorzystując zdobyte doświadczenia i możliwości, realizujemy zlecenia z pełnym zaangażowaniem, gwarantując wysoką jakość i kompleksowość naszych usług.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

www.cpr.pl oraz na www.tektoora.com

ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL 2014

Plakaty_103 copyWspółczesny świat oglądany z perspektywy Zachodu to świat konsumpcjonizmu. A problemem dzisiejszego konsumenta jest raczej nadmiar niż niedobór. W tym świecie wszystko jest powszechnie dostępne i wszystko jest „fast” moda, jedzenie, kosmetyki, które mają działać szybko, bo nie mamy rano 20 minut na trzymanie odżywki na włosach. W takim pędzie, kiedy to konsument musi ciągle odtwarzać swoją tożsamość poprzez nabywanie nowych dóbr zgodnych z aktualnym katalogiem nie ma czasu na naprawy zepsutych i zużytych rzeczy. Uszkodzony mikser najpewniej wyląduje w koszu, podobnie jak dziurawa sukienka. Na naprawy czyszycie nie ma czasu, nie bardzo mamy też umiejętności w tym kierunku. Nowe, świeże podejście do zepsutych przedmiotów pokazała ostatnio bardzo interesująca wystawa towarzysząca łódzkiemu festiwalowi designu. Brave Fixed Word promował specjalną platformę wymiany wiedzy o majsterkowaniu i naprawach. Działania oparte na modelu Fablabów czy kafejek renowacyjnych. Celem jest propagowanie aktywnego udziału w procesie tworzenia, pogłębianie doświadczeń i kompetencji oraz inspirowanie do samodzielnego majsterkowania. Świadomość i wiedza o budowie rzeczy i ich działaniu. Nadawanie rzeczom drugiego życia, poprzez naprawianie lub nawet przetwarzanie w innych procesach twórczych. Idea ta nawiązuje płynnie do tofflerowskiej koncepcji prosumenta. Czyli konsumenta, który przejmuje pewne funkcje producenta np. samodzielnie składają zakupione meble czy właśnie naprawia uszkodzony mikser.

Opisany problem poruszony był tylko przez jedną z wystaw festiwalu Łódź Design a na tegoroczną edycję składa się ich około 90. Każde warte zatrzymania. Cały festiwal cieszy się coraz większą popularnością. A Łódź – miasto organizujące, coraz mocniej wraca do swoich artystycznych tradycji i coraz skuteczniej pracuje na wizerunek miasta sztuki.

1(źródło: http://lodzartcenter.com/pl/o-lac/)

2(źródło: http://dmy-berlin.com/en/festival_2013/central_exhibition/%C5%82%C3%B3d%C5%BA-design-festival)

Kompleksowa produkcja reklamowa – www.cpr.pl
Tektoora jest dobra na wszystko – www.tektoora.com

Kierunek zwiedzania – > Afrykarium

DSC02229Miliony litrów wody w akwariach, krokodyle, pingwiny, hipopotamy, płaszczki, wielobarwne gatunki ryby, niezwykła rafa koralowa Morza Czerwonego to wszystko będzie można zobaczyć we wrocławskim Afrykarium.
W obiekcie będzie w obiegu 15 000 000 litrów wody, czyli 15 000 m3, to tyle ile mieści się w 6 basenach olimpijskich. To unikatowe na skalę światową miejsce, jedyne tematyczne oceanarium w Europie. Wielkie otwarcie Afrykarium przewidziane jest na 26 października, jednak pierwsi turyści mogli już zobaczyć ten niezwykły obiekt w ramach testów.

Organizatorzy muszą ocenić jak dużą ilość zwiedzających pomieści w praktyce obiekt aby odwiedziny było komfortowe zarówno dla gości jak i dla mieszkańców.DSC02185

Pierwsi odwiedzający jednogłośnie wyrażają zachwyt miejscem, choć brakuje jeszcze kilku gatunków zwierząt a obiekt nie prezentuje jeszcze wszystkich swoich możliwości.

Centrum Produkcji Reklamowej miało okazję i trzeba przyznać wielką przyjemność przygotować oznakowanie kierunkowe dla tego imponującego miejsca.

Zrealizowaliśmy nawigację kierunkową oraz oznakowanie ekspozycji za pomocą malowanych szablonów oraz naklejek.

Przedsięwzięcie było ciekawym wyzwaniem. Montaż zaś obywał się w nieprzeciętnym towarzystwie zwierząt.

DSC02186Do odwiedzenia zachęcamy wszystkich, zwłaszcza, że wizyta w Afrykarium odbywa się w cenie biletu wejściowego do ZOO.

 

 

 

 

DSC02191

DSC02194 DSC02197  DSC02200 DSC02202    DSC02213 DSC02218 DSC02221 DSC02224

Kompleksowa produkcja reklamowa – www.cpr.pl
Tektoora jest dobra na wszystko – www.tektoora.com

Showroom dla LG

LG_1

Showroom to przestrzeń pokazowa. Producenci, rzemieślnicy, usługodawcy prezentują w takim, przygotowanym odpowiednio miejscu swoje produkty i wyroby. Najbardziej popularną branżą, która częstLG_32o posiłkuj się prezentacją w showroomach jest branża modowa. Przestrzeń prezentacyjna w sposób oczywisty staje się wizytówką wykonawcy oraz jego możliwości. Jest wartości ponad samymi przedstawianymi produktami. Zachęca do decyzji zakupowej. Dla dóbr luksusowych showroom jest jednocześnie miejscem sprzedaży. Produkty wyeksponowane są z większą uwagą.

LG_3Prezentujemy jedną z naszych niedawnych realizacji. Showroom wykonany dla LG. W ramach projektu realizowaliśmy: dekoracje ścienne klejone, wykonane z tworzywa, elementy oznakowania, litery wykonane z plexi w różnych kolorach. W skład montażu weszły również materiały powierzone przez klienta, głównie elementy świetlne. Realizację poprzedził audyt techniczny. Całość wykonana na bazie powierzonych projektów.

LG_2  LG_4

LG_5 LG_6

LG_8 LG_14

LG_13 LG_18

LG_15 LG_20

LG_17 LG_19

LG_21 LG_22

LG_23 LG_24

LG_25 LG_26

LG_27 LG_28

LG_29 LG_30

LG_31 LG_32

LG_glowne

Kompleksowa produkcja reklamowa – www.cpr.pl
Tektoora jest dobra na wszystko – www.tektoora.com

Eyetracking w reklamie

Eyetracking czyli śledzenie drogi wzroku. Staje się ważną częścią działań marketingowych. Badanie eyetrackingu i późniejsze ich wyniki i wnioski dają spory zastrzyk wiedzy dla marketingowców. Poprzez badanie ścieżki wzorku konsumenta możemy ustalić gdzie patrzy on w pierwszej kolejności i czy pożądane informacje na pewno docierają do odbiorcy. Do zbierania tych informacji służy eyetracker.

DSC_0065 (rotated)(źródło zdjęcia: http://www.asleyetracking.com/Site/Products/EYETRAC7Series/tabid/56/Default.aspx)

Wiedza o tym, co przykuwa nas wzrok jest przydatna przy tworzeniu stron internetowych, kampanii telewizyjnych, plakatów reklamowych czy do budowania przestrzeni sprzedaży od ustawienia produktów na półce po wygląd opakowania. Ta wiedza zawiera się w istocie komunikatu marketingowego. Jest częścią ustalenia co jest ważne, a co nie i jak to pokazać.

Wniosku z badań eyetrackingowych udowadniają, że nasz wzrok kieruje się w stronę czołowych elementów kompozycji reklamy. Przede wszystkim patrzymy na twarze, a dokładniej oczy. Najszybciej uwagę przykuwają twarze dzieci i „pięknych” kobiet. Następnie wzrok wędruje w kierunku tekstu, duże litery w stosunkowo krótkiej frazie. Naszą uwagę szybko przykuwają także kolorowe elementy ruchome.

Jedne z popularniejszych badań eyetrackingu przeprowadzone zostały przez Jamesa Breeza. Przygotował on reklamę pieluszek w dwóch kompozycjach. Na pierwszej mogliśmy zobaczyć twarz i oczy dziecka. Na drugiej dziecko sfotografowane zostało z profilu, jego twarz była skierowana w stronę pieluszek umieszczonych na tym plakacie. W pierwszym przypadku badani kierowali swój wzrok przede wszystkim na dziecko – jego twarz, pozostałe elementy przekazu docierały do odbiorcy później. W drugim przypadku wzrok badanych, obserwujących ten plakat, pobiegł w większej mierze w stronę produktu, za wzrokiem dziecka.

Eyetracking-testy(źródło zdjęcia: https://blog.kissmetrics.com/eye-tracking-studies/)

Twarze są ważną częścią całego projektu. Istota wniosku z badań polega na tym jak te twarze wykorzystać. Warto użyć ich jako środka do przeniesienia uwagi oglądającego. Na to na czym twórcom zależy najbardziej – czyli na pokazaniu produktu, loga czy hasła reklamowego. Jeśli z eyetrackingu chce się wyciągać wnioski to należy podejść do niego metodologicznie. Każdy badany plakat ma przecież swoje najlepsze miejsca, które jako pierwsze przyciągają wzrok. Nawet jeśli jest to zupełnie nietrafiony, słaby marketingowo plakat. Badania eyetrackingu i zbudowana na ich podstawie wiedza ma znaczenie bardzo istotne dla reklamy. Mają jednak charakter pomocniczy. Ważny jest kontekst, wiedza, doświadczenie, estetyka i intuicja marketingowa.

Zapraszamy do naszych serwisów: tektoora.com oraz cpr.pl

Darmoniedajek –czyli, jak uczciwie wyegzekwować płatność za swoją pracę

Artykuł ukazał się 27.08.2014 w serwisie Reklama.pl

Każda biznesowa porada, czy udzielona na jakiś temat opinia, nawet w sytuacji nieformalnej jest cenna. Jacek Kotarbiński autor książek o tematyce marketingowej, trener biznesu – z powodzeniem, można rzec autorytet w świecie reklamy, ukuł określenie „darmoniedajek” właśnie w kontekście świata reklamy i marketingu. Na swoim blogu opisał, jak to łatwo wpaść w niekomfortową przepaść pomiędzy odpowiednio wycenioną poradą a nieformalną szybką „podpowiedzią” np. w przerwie na kawkę podczas marketingowej konferencji. Mamy taki pomysł na nowy produkt, co pan sądzi, hasło dobre, produkt na czasie, startować z kampanią czy odczekać, budżet mamy wystarczający, spodoba się, uda się – seria pytań, których odpowiedzi to kawał wiedzy, doświadczenia, lat nauki i marketingowej intuicji. Takie odpowiedzi powinny być odpowiednio wycenione. Jednak jak to zrobić, skoro to zwykła rozmowa przy kawie, krótka wymiana zdań na tematy reklamowe.

W tej branży chyba bardziej niż w innych konkurencja i potrzeba udowodnienia swojej kompetencji i kreatywności zmusza firmy do często nieodpłatnych prac.

Zapytanie dotyczące wyceny stoiska targowego bez projektu. Prośba o ofertę na opakowania dekoracyjne – proszę coś zaproponować. Stand, ekspozytor, display – wg Państwa propozycji, oczekujemy kalkulacji cenowej wraz z projektem. Przetargi ofertowe na ogólnie określone elementy brandingu, które trzeba wymyślić, opracować technologię wykonania, materiał, sposób składania i wiele innych właściwości – oczywiście w ramach udziału dołączyć do oferty. Aby to zrobić zespół kreacyjny musi wykonać swoją pracę, potrzebna jest wiedza techniczna i doświadczenie związane z reklamową produkcją. Niezbędne będą również narzędzia takie jak komputer, odpowiednie oprogramowanie do wykonania wizualizacji. Te wszystkie wymienione składowe nie należą do tanich. Specjaliści kosztują, profesjonalne oprogramowanie tym bardziej.

Niestety takie zjawiska, w których to kosztowne usługi wykonywane są za darmo są powszechnie spotykane w branży reklamowej i nie tylko. Sytuacja wynika z gry rynkowej. Firmy produkcyjne i agencje chcąc zdobyć zlecenie decydują się na nieodpłatną pracę. Projektują, wizualizują, wymyślają, kreują. Z tej słabości korzystają zaś zleceniodawcy, którzy poprzez przetarg mogą załatwić sobie, nie łatwy przecież etap projektowy. To one mają pieniądze, które na tym rynku zostawią, z uwagi na fakt, że podaż wykonawcza jest bardzo duża, to oni stawiają warunki.

Oczywiście jak zwykle kij ma dwa końce i medal ma dwie strony. Firma chcąca zrealizować stoisko targowe, nietypowe, kreatywne, przykuwające uwagę, chce przed realizacją zobaczyć jak będzie ono wyglądać. Nie może przecież kupować kota w worku. Chce wiedzieć czy wykonane stoisko spełni jej oczekiwania. Projektu nie posiada. Może i chciała by go wykonać, ale skąd ma mieć pewności, że firma, której chce to powierzy jest naprawdę tak kreatywna jak się określa i wykona projekt, który będzie można skomentować wielkim „wow”. Usługodawca musi ją jakoś do tego przekonać, pokazać jakiś przykład. Poprzednie realizacje ni jak nie przekładają się nowy projekt, trzeba więc zrobić coś żeby zleceniodawca poczuł się pewnie i z pełnym przekonaniem dokonał zamówienia. Zrobić wizualizację, projekty. W ten więc sposób wykonuje się pracę za darmo. Wpada się w tę dziwną lukę pomiędzy formalnym, wycenionym zamówieniem a bezpłatnym prototypem, próbką, dowodem kompetencji.

Jak ominąć tę lukę? Problem nie jest łatwy. Należy jednak oszacować za i przeciw. Przeliczyć na bazie wcześniejszych doświadczeń czy warto podejmować ryzyko bezpłatnej pracy. Czy przynosi ono później wymierne korzyści w postaci konkretnych zamówień lub chociaż dobrych relacji handlowych i pożytecznych kontaktów. Jeśli nie, należy asertywnie odmawiać. Pozwoli zbudować to na rynku bardziej jasne sytuacje. Zawsze jednak gra rynkowa będzie ostateczną siłą regulującą relacje zleceniodawcy z wykonawcą.

Kompleksowa produkcja reklamowa – www.cpr.pl

Tektoora jest dobra na wszystko – www.tektoora.com

Wrocławski maraton intergacyjny

rowery38_n rowery_n

Trasa Wrocław – Warszawa na rowerze w 24 godziny. Taki cel postawili sobie organizatorzy maratonu „Bez barier”. Odbył się on w dniach 26 i 27 lipca 2014 r. Organizatorem Rajdu była wrocławska Wypożyczalnia Rowerów Integracyjnych działająca przy Wyższej Szkole Bankowej.

Uczestnicy poruszali się na rowerach typu hanbike, przystosowany dla osób niepełnosprawnych, głównie tych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Celem przedsięwzięcia jest pokazanie wszystkim, tym zwyczajnie sprawnym i tym na co dzień poruszającym się na wózkach, że po prostu można. Maraton ma udowodnić, że wózek nie musi oznaczać rezygnacji ze sportu, zamknięcia na świat i ograniczenia aktywności do minimum.

Takie wydarzenia przełamują bariery, te widzialne, fizycznie obecne w życiu osób niepełnosprawnych i te niewidzialne obecne tylko w głowach. To pożyteczne przedsięwzięcie z przyjemnością wspomogliśmy jako Centrum Produkcji Reklamowej. Zwłaszcza, że sama wypożyczalnia rowerów integracyjnych sąsiaduje z siedzibą naszej firmy. Trzymamy kciuki. Być może impreza stanie się cyklicznym wydarzeniem i za rok uda się wyznaczyć nowy cel, nową trasę i pokonać ją z równym sukcesem

rowery5657_n

(źródło fot. oficjalny funpage: https://www.facebook.com/RoweryIntegracyjne)

Zapraszamy na naszą stronę www.cpr.pl i tektoora.com

Sztuka w mieście

W mieście prócz oznakowań o charakterze reklamowym spotykamy też sztukę. Występuje ona w rożnej formie od architektury do form bardziej bezpośrednich jak rzeźby miejskie.

murale_reklamowe_i_inne-mural_fryderyk_chopin_tamka

Współczesne miasta otwierają się na społeczności. Więcej jest przychylności dla oddolnych ingerencji w wygląd miasta. Efektem tego są coraz częściej spotykane murale miejskie na ścianach kamienic i starych murach.

bilde

 

We Wrocławiu od kilku lat aktywnie działają artyści aby przestrzeń miejska była ładna i przyjazna dla mieszkańców. Jeden z nich L.U.C. działania na rzecz miejskiej przestrzeni zorganizował pod szyldem „Pospolite Ruszenie”. Miały one na celu usunięcie z miasta brzydoty. W ramach akcji podejmowano różne przedsięwzięcia, także we współpracy z urzędnikami, jednym z nich było malowanie bloków na jednym z wrocławskich osiedli.

4

Miasto jest przestrzenią społeczną, wiąże się nie tylko z pojęciem estetyki, ale także ze wszystkimi aspektami humanistycznymi, wpływa na relacje i zachowania społeczne. Kształtując tą przestrzeń tworzy się nie tylko jej wygląd i funkcje, ale także organizuje się życie społeczności.

 z15247367Q,Marcin-Plocharczyk-przed-muralem---Sztuka-zbrodni-

Na ściance przy Liceum przy wrocławskiej Galerii Dominikańskiej od 2011 wieszane są reprodukcje obrazów w wielkim formacie. W gąszczu różnych komunikatów można zatrzymać się na chwilę. Ostanie edycje wykonywane i montowane są przez Centrum Produkcji Reklamowej.IMAG0692   290002BSV1FG1QN2CJ-C209 44-jpg 2695.3 709108-mural-657-323  z2345783QIMG_1793 LUBLIN  Waliców_14_Warszawa_05

Więcej informacji na www.cpr.pl i www.tektoora.com